Konstantin Stanislavski, bir yönetmen ve aktör, ayrica Moskova Sanat Tiyatrosu’nun kurucularindan biri olmasinin yani sira, Bati tiyatro tarihinin oyunculuk alaninda gelistirilmis en etkili sistemlerinden birinin de yaraticisidir. Bir kismi bugün bile kimi çevreler için hâlâ yol gösterici prensipler olan bu ilkeler bütünü, tasarlandigi dönemde bilimsel olarak kanitlanabilecekleri saviyla çagdasi olan diger tiyatro kuramlarindan ayriliyordu. Whyman’in bu çalismasi, söz konusu iddianin günümüzdeki akibetini yakindan izlerken, sistemin modasi geçmis bir önerme oldugu yönündeki görüsleri de mercek altina aliyor. Ayrica, Stanislavski’nin diger kuramcilarla arasindaki kosutluklari ve farkliliklari da irdeleyerek hem dönemsel bir döküm hem de retrospektif bir tartisma olma özelligini tasiyor. Her durumda, aktör egitimi ve aktörün bilgi ve becerilerinin gelistirilmesi konusunda ortaya konmus tüm çagdas fikirlere egilen, titiz, tazeleyici bir perspektif sunuyor çalisma.