Insan-doga etkilesimi ve çevre için egitim konularini tartismaya açan bu kitap, ögrencilerine ve çocuklarina doga ve dünya sevgisi asilamak isteyen, onlarin çevresel tutum ve davranislarini olumlu yönde degistirmeyi amaçlayan tüm ögretmenlere, tüm velilere, tüm çevre dostu vatandaslara bir kilavuz eser olma beklentisiyle kaleme alinmistir. Aslinda bu kitap hem ögrenci ve ögretmenlere hem akademisyenlere ve arastirmacilara hem de çevre konularina ilgi duyan merakli okuyuculara "çevre egitimi rehberi" olmasi düsüncesiyle hazirlanmistir. Bu kitapta, bir yandan çevre ve insan sorunsalini ve insan-doga iliskilerinin tarihsel gelisimini, diger yandan da beserî ve ?zikî çevre arasindaki karmasik iliskileri ele alan konular irdelenmistir. Kitapta çevre için egitimin amaci, islevi, görevleri, bu egitimin gerekliligi ve önemi örneklerle açiklanmistir. Ayrica kitapta hem çevre için egitimi etkileyen somut ve soyut etkenler hem çevre bilinci ve çevre ahlâki hem de çocuk ile doga arasindaki renkli ve çok boyutlu etkilesim tartisilmistir. Kitabin son bölümünde ilkögretim ögrencilerinin gelisim özellikleri ve bunlarin çevre için egitime etkisi açiklanmistir. Tüm içerigi ve özellikleriyle bu mütevazi kitabin çevre egitimi, çevre bilinci, çevre duyarliligi ve çevre ahlâki konularinda arastirma yapanlar için temel bir kaynak eser olmasi beklenmektedir.(Tanitim Bülteninden)