Sanatlar eğitiminde ve sanatlar eğitimbilimi alanında, öğretilecek olan sanatın kendisi mi, yoksa asıl amaç sanatlar yoluyla insanın eğitilmesi mi sorusunun tartışılmasıyla başlayan bu kitapta, önce sanatsal süreçlerde rol oynayan düşünme biçimleri, kısaca "sanatın dili" irdelenmektedir. 19. yüzyıldan başlayarak, sanatlar eğitimi kuramlarının gelişmesine ve sanatlar eğitimbilimindeki ilerlemelere katkısı olan belli başlı düşünsel ve kılgısal yaklaşımlar, daha çok Alman kültür alanı ile ilintili olarak gözden geçirilmektedir. Belli sanat dallarının, özellikle görsel-yoğrumsal (plastik) sanatların eğitimi kuramlarının ve yöntem biliminin ele alındığı bu incelemede, sanatların eğitimbilimsel öneminin vurgulanması da amaçlanmaktadır. Konunun, özellikle alandaki kuramsal çalışmaların pek az olduğu ülkemiz açısından ve günümüze olan uzantıları bakımından önemi bulunmaktadır. Sanat dalları öğretmenleri ve öğreticilerine, tarihsel kültür değişim ve gelişmeleri içinde, sanat ve eğitim ilişkilerine, sanat bilimi ve kuramlarına ilgi duyanlara seslenen bu yapıt, temel bir başvuru kitabıdır.
Basım Tarihi : 9 2010
Baskı Sayısı : 3
Sayfa Sayısı : 219
Ağırlık : 183 gram
En / Boy : 13.5 / 19.5
Cilt Tipi : Ciltsiz
Kağıt Tipi : 2. Hamur
Basım Yeri : Türkiye - İstanbul
Dil : Türkçe