Egitimin toplumsal temelleriyle ilgili literatürdeki ortak vurgu, genel olarak, okullarin muhafazakâr dogasi üzerinedir. Bu çalismada bir yandan egitimin siyasal iktidarin kurulmasi-korunmasi-sürdürülmesi sürecinde oynadigi rol birbirinden farkli deneyimler üzerinden tartisilirken, diger yandan, yine ayni baglamda insa edilen muhalefet etme biçimlerine deginilmektedir. Kitap boyunca sunulan örnekler, pedagojik insa sürecinde rastlanan çeliski ve gerilimler yaninda, devrimlerin bu baglamdaki dönüstürücü ve özgürlestirici islevlerine dikkat çekmeleri bakimindan da egitimin temellerini "sarsici" niteliktedir.Disiplinlerarasi ve ulusüstü bir perspektifle devrim dönemi pedagojilerini ve pedagojik devrimleri arastiran bu derleme; egitimin temellerinin dün, bugün, yarin ekseninde ve sosyal, siyasal ve kültürel dinamikler üzerine oturtularak arastirilmasina iliskin yeni yöntemler önermektedir.