Türkiye’de sayısı net olmamakla birlikte 434 bin otizmli ve 70 bin civarında
da Down sendromlu bireyin olduğu düşünülmektedir. Özel gereksinimli
bireylerin de tıpkı normal gelişim gösteren bireyler gibi toplumda hayatlarını
idame ettirmeleri, erken yaşta alacakları yoğunlaştırılmış, disiplinli özel eğitimle
mümkün olmaktadır.
Bu özel eğitimlerin içeriği, özel gereksinimli bireylerin ihtiyaçları doğrultusunda
belirlenmekte, uygun zaman ve mekan yine bu ihtiyaçlara göre ayarlanmaktadır.
Bu bağlamda, günümüzde adını daha sık duymaya başladığımız
disiplinler arası uygulamalar, özel gereksinimli bireyler için bu eğitimlere farklı
bakış açıları getirmeye başlamıştır.
Özellikle güzel sanatların müzik, spor, resim gibi alanlarının, özel eğitimde
aktif bir araç olarak kullanılması, özel gereksinimli bireylerin eğitim hayatlarında
etkili geri dönüşler ortaya çıkarmıştır. Disiplinler arası çalışmaların önem
kazandığı ve bilimsel anlamda sunduğu niteliksel katkılarından hareketle bu
araştırmada; özel gereksinimli bireylerin sosyal beceri ihtiyaçları, müzikal etkinlikler
aracılığıyla öğretilmiş ve müziğin özel eğitimdeki yeri ve önemi irdelenmiştir.