Modern Türk edebiyatinin önemli adlarindan Melih Cevdet Anday (1915-2002), edebiyatin her türünde eserler vermistir. Bununla birlikte Garip Siiri'nin sacayagini olusturan isimlerden biri oldugu için öncelikle ve daha çok sair kimligiyle bilinir ve taninir. Anday’in yogun bir ilgi gören ve öne çikan Içerdekiler ve Mikadonun Çöpleri'nden baska yedi tiyatro eseri daha vardir. Kurgusal metin olarak hikâye ve roman da yazan Anday, denemeleriyle de düsünce adami kimligi kazanir.Melih Cevdet Anday'in siiri ve tiyatro eserleri üzerine akademik ve güncel çalismalar, yayinlar yapilmistir. Siir, tiyatro ve romanlarini ayni süreçte üreten yazarin diger kurgusal metinlerine gösterilen ilgi, önce "Murat Tek" müsteariyla sonra da kendi adiyla yayimladigi romanlarindan esirgenmistir. Özellikle kendi adiyla yayimladigi Aylaklar, Gizli Emir ve sinemaya da uyarlanan Raziye adli romanlari için yayimlandiklari günlerde tanitma ve degerlendirme yazilari çikmistir. "Murat Tek" adiyla 1950’li ve 1960’li yillarda gazetelerde tefrika ettigi romanlari, yillar sonra kitaplastigi için gerektigi gibi degerlendirilmemis, ancak tanitma yazilariyla okuyucuya duyurulmustur. Melih Cevdet Anday imgesi üzerinden ilgi gösterilen bu tefrika romanlar, bütüncül olarak incelenmemistir. Ayni durum Anday'in kendi adiyla tefrika ettikten sonra kitaplastirdigi romanlari için de geçerlidir.Melih Cevdet Anday'in Romanciligi adli bu çalismada, yazarin hem "Murat Tek" adiyla tefrika ettigi ilk romanlari hem de kendi adiyla yayimladigi dört romani çözümlenip yorumlanmaktadir. Anday'in müstear adla yayimladigi tefrika romanlarinin popüler algiyi gözeten bir yapi ve içerik sergiledigi; kendi adiyla önce tefrika edip sonra kitaplastirdigi romanlarinin ise popüler degil, edebî özellikleriyle belirginlestigi, bu çalismanin tezidir. Anday'in romanlari bu tez dogrultusunda okunmus, çözümlenmis ve yorumlanmistir.