"Vasat" bir sirket, kalici olarak "mükemmel" bir sirkete dönüsebilir mi? - Dönüsebilirse bu nasil gerçeklesir? - Bir sirketin "iyi"den "mükemmel"e dönüsmesini saglayan belirleyici özellikler nelerdir? Yazar Jim Collins, 5 yil önce bu sorularina cevap bulmak üzere arastirma ekibindeki arkadaslari ile beraber ABD kökenli 1400'ün üzerinde sirketi inceledi. Iste bu kitap, vasat bir sirketin nasil mükemmel ve ayni zamanda kalici basarilar elde eden bir sirkete dönüsebilecegi konusunda, evrensel boyutta uygulanabilir arastirma bulgularini içeriyor. Kitap, ABD'de basildigi 2001 yilindan beri "Is Hayati Kitaplari" kategorisinde çok satanlar listesinin basindan hiç düsmedi. Yazar mükemmele ulasmanin; ünlü CEO'lar, en son teknolojik uygulamalar veya popüler degisim tekniklerini uygulamakla degil, dogru insanlarla dogru hedefe odaklanmis disiplin kültürünün hakim oldugu bir ortam yaratmakla gerçeklesebilecegini söylüyor. Bu savini da örneklerle ve gerçek sirket hikayeleriyle süslüyor. Jim Collins'e göre mükemmele ulasma yolculugunda degisim süreci, ilk asamada enerji istemesine ragmen bir kez ivme kazandiginda, aldigi enerjiden çok daha fazlasini veriyor. Bu nedenle vasatligin içinde bogulmak yerine her organizasyon, kitabin sundugu pratik yol haritasini takip ederek uzun dönemli mükemmellige ulasabilir.