Sanat disiplinlerinden birini seçmiş ve bu alanda ilerlemek u¨zere eğitime başlamış öğrenciler, bazı kaygılar taşıyabilir. Kaygı, başarının önu¨ndeki en bu¨yu¨k engellerden biridir. Bu nedenle, başarılı bir sanat eğitimi için eğitimcinin; öğrencilerin duygu durumlarını empati yolu ile keşfetmesi ve bu doğrultuda, bireysel öğretme metotları geliştirmesi gerekmektedir. Sanat eğitiminde bireysellik ön plandadır. Öğrenci, u¨niversitenin ilk yılında temel sanat bilgilerini öğrenir, çeşitli uygulamalar yaparak teorik bilgiyi pratiğe aktarır.Bu su¨reçlerde öğrenci en çok deneme yanılma yönteminden ve gözlemden yararlanmalıdır. Öğrencinin yaptığı bu uygulamalar, bir keşfin seru¨venidir. Bu keşif, öğrencinin yeteneklerinedir. Temel Sanat Eğitimi dersi, Gu¨zel Sanatlar çatısı altında yer alan tu¨m bölu¨mler için olmazsa olmazdır. Eğitim bir bu¨tu¨ndu¨r ve bu bu¨tu¨nu¨n içinde barındırdığı tu¨m bileşenler, birbirini de bu bu¨tu¨nu¨ de etkiler.