Din eğitimi çok eskiye dayanmayan yeni bir bilim olmasına rağmen birçok çalışmanın ilgi odağı olmuş ve hızlı bir gelişim göstermiştir. Bu bağlamda din eğitiminin çalışma konuları/alanları tarihsel süreç içerisinde değişim ve dönüşüm göstermiştir. İlk başta ele alınan çalışmalarda içerik açısından din eğitiminin tarihi, amaç/hedef, yöntem-teknik, müfredat vb. temel konular ele alınmış ve din eğitiminin neliği sorusu gündeme gelmiştir. Bunu, belirli şahsiyetlerin din eğitimi anlayışları, Kur’an-ı Kerim’deki sure/ayet ve kıssalar, hadislerin eğitim çerçevesinde incelenmesi, çok kültürlülük, demokrasi, insan halkları, yüksek din öğretimi kurumlarında yeniden yapılanma, sosyal medya, din eğitiminin güncel problemleri vb. konular takip etmiştir. Son yıllarda ise bu durum yavaş yavaş çağdaş konuları ve yaklaşımları da ele almayı beraberinde getirmiş ve din eğitiminin kapsam alanı genişlemiştir. Günümüzde alanyazında din eğitiminin temel konularını ulusal ve uluslararası ölçekte çağdaş konularla birlikte derinlemesine inceleyen bütüncül çalışmaların oldukça sınırlı düzeyde olduğu anlaşılmaktadır. Buradan hareketle önemli bir ihtiyaç/beklenti olarak ortaya çıkan bu çalışmalar/yazarlar Din Eğitiminin niteliğini artıran önemli aktörler olarak karşımıza çıkmaktadır. Elinizdeki bu eserle din eğitiminin dünü, bugünü ve yarına dair ana konularını çağdaş yaklaşımlarla birlikte ortaya koyarak son yıllarda dünyada yaşanan bilimsel, teknolojik, toplumsal, ekonomik, siyasi gelişme ve değişimlerden hareketle din eğitiminde meydana gelen paradigma değişiminin ortaya konulması ve lisans/lisansüstü düzeyde öğrencilere ve araştırmacılara katkı sağlanması beklenmektedir.