Bayan Irma, Balkon adli lüks bir genelevin, bir yanilsamalar evinin sahibesidir. Toplumun önde gelen kisileri onun evine gelip, acinasi zavalliliklarindan siyrilarak, kibir ve sahte bir acimasizlik kisvesi altinda güçlü olduklarini hissetmek, dis dünyadan kaçmak isterler. Ne var ki fazla duygusal oldugu için bu genelevden kovulan Chantal'in simgesi haline geldigi bir ayaklanmayla birlikte tüm dengeler aniden altüst olur.Bayan Irma kraliçeye ve dünya ise gerçek bir geneleve dönüsmüstür artik.Kendisiyle yapilan bir röportajinda, gerçegin ancak sanatta dile getirilebilecegini söyleyen Jean Genet, aldatici görünüslerin "gerçek" dedigimiz olgulardan daha gerçek oldugunu öne sürer. Balkon'un ana temasi da, dekordaki aynalarla simgelenen iste bu yanilsamadir.Oyunun daha en basindan itibaren gerçeklikle sahteligi bir potada eritmek istedigini gösteriyor Genet. Ilk tabloda, ana karakter ve aksesuarlar sayesinde dini bir ortam yaratilmis olmasina ragmen, oldukça genç ve fazlasiyla süslü Kadin'in davranislari ve giysisi dini görüntüyü yadsiyarak günahkârlikla bütünlestirmekte; üstelik tüm oyun boyunca bu ikilik her alanda çok açik bir biçimde kendini hissettirmektedir.Toplumun düzenini saglayan temel taslar diyebilecegimiz üç kuruma, kilise, ordu ve yargiya mensup üç karakterin, Piskopos, General ve Yargiç'in, oyundaki gerçeklikten uzak varoluslari "gerçek hayat"ta ne derece gerçektir? "Gerçek hayat" bu genelevde yasananlardan çok mu farklidir?Yasadigimiz ve gerçek kabul ettigimiz hayat da bir yanilsamalar bütünü degil midir aslinda?Sonuç olarak Balkon, tüm yerlesik düsünce ve inançlari yerle bir eden, Genet'nin asi ruhunu, sorgulayici kisiligini, tiyatroya ve hayata bakisini çok iyi yansitan bir yeralti edebiyati basyapiti. Yazarinin da arzu ettigi gibi, suret ve yansimanin bir yüceltilisi.