Sinemada sehir nasil temsil ediliyor? Istanbul, "tasi topragi altin" iken, nasil oluyor da "orospu Istanbul" haline geliyor? Sinemadaki sehir imgeleri, sehrin kolektif bilinçalti hakkinda bize ne söyleyebilir? Feride Çiçekoglu, kült bir Istanbul filmi olan Vesikali Yarim'in verdigi esinle yazdigi kitabinda, sehrin suretleri ile, "kadin"in ikiye bölünmüs kimligi arasindaki çakismanin filmden filme nasil siklikla tekrarlandigina dikkat çekiyor. Kadinin ev içinde anne, es ve sefkat hatirlatan kimligi ile sokaklarda dolasan kadinin fahiseligi, bastan çikariciligi, hazzi hatirlatan kimligi arasindaki bölünme, Istanbul'un sinemadaki imgesini ele veriyor. Üstelik bu Istanbul'a özgü degil. Dünya sinemasinin birçok klasiginde, erkegin gözünde ikiye bölünüp fetis haline gelmis kadin cinselliginin sehre yansitildigini görebiliyoruz.