Varlık’tan Garip’e Türk Rönesansı’nın Şiiri (1933-1941), modern Türk şiirinin en hareketli dönemlerinden biri olan 1930’lu yıllarda belirmiş şiir anlayışlarıyla süreli yayınlardaki şiir verimini dönemin koşulları içinde değerlendiren bir çalışma. Cumhuriyet rejiminin kültür ve sanat politikalarına ağırlık verdiği bu yıllarda Varlık, Servet-i Fünûn, Yücel, Kültür Haftası, Ağaç, Ses, Yeni Edebiyat Gazetesi, İnsan, Kopuz, Orhun, Oluş, Gündüz, Çığır, Marmara, Yedigün ve Aramak gibi birçok süreli yayın varlığını sürdürür. Farklı sanat görüşlerini benimseyen şair ve yazarların bir araya geldiği bu dergiler sayesinde edebiyatımızda büyük bir şiir birikimi oluşmuştur. Bu birikimi kapsamlı bir kaynak taramasına dayanarak ortaya koyma amacı taşıyan bu kitapta, farklı şiir anlayışlarına eşit mesafede durmaya özen gösterilerek dönemin poetik çerçevesi belirlenmiştir.
Sibel Yılmaz, Varlık’tan Garip’e Türk Rönesansı’nın Şiiri (1933-1941) adlı çalışmasında, Varlık dergisinden Garip hareketine uzanan çizgideki Türk şiirinin gelişimini tematik yaklaşımlar, şairler ve Garip Şiiri etrafında inceliyor. Bilinen şairler ve şiirlerin yanı sıra edebiyat tarihinin unutmaya terk ettiği popüler şairleri ve dönemin şiir ortamını geniş bir perspektifle ele alıyor. Sunduğu verilerle de dikkati çeken kitap, şiir okurları ve edebiyat araştırmacıları için kaynak değerinde bir çalışma.