Anadilini kullanma becerisinin ögrencinin basarisinda önemli bir yeri vardir. Bu gerçegin anlasilmasiyladir ki bazi fakültelerde yillar önce baslatilan Türkçe dersleri, giderek bütün fakültelerde zorunlu hale gelmistir. Bir dilekçe yazma becerisinden yoksun olarak üniversiteye gelen ögrenciler için bu derslerin gerekliliginden çok, nasil verilmesi gerektigi tartisilabilir ancak. Türkçe ders-lerinin bol alistirma ve uygulamayla, öneri nitelikli iyi metinlere dayanilarak bir beceri gelistirme dersi gibi yürütülmesi gerekir. Bu anlayisla hazirlanan Türk Dili kitabindaki metinlerin seçimine ayri bir özen gösterildi; ögrenciye verilmek istenen kompozisyon bilgileri, dil ve anlatim incelikleri Türk ve dünya edebiyatinin seçkin metinleri islenerek aktarildi. Ayrica kitapta yer alan dilbilgisi özeti, yazim kurallari bölümü, bütün ögrencilerin kolayca anlayabilecekleri yalinliktadir. Özellikle yazim kurallari bölümünün, çesitli kuruluslarca adeta Türkoloji mezunlarini hedef alarak hazirlanmis gibi görünen yazim kilavuzlarindan daha yalin ve kolay anlasilir oldugu görülecektir. Türk dili derslerinin öncelikle liselerde verilmekte olan edebiyat ve dilbilgisi derslerinin bir tekrari olmadigi anlasilmali. Bir üniversite ögrencisi her seyden önce, üniversitede okudugunu bilmek ister. Yanlis uygulamalarla ögrencinin bu inancini sarsmaya hiç kimsenin hakki olmamali. Elinizdeki kitap bu anlayisla hazirlandi.