“Oysa korkmak zorundayiz,” dedi. “Bir sey daha kavradim: bizden korkmamiz isteniyor. Çünkü burada, bu operada bir üstünlük saplantisi egemenlik kurmus. Bir sef, bir iki yönetici kendi üstünlüklerini saglamak için geriye kalan herkesi kölelestirmek zorunda. Özgür dogmus insani köle kilmanin tek yolu da onu korkutmak. Korku salmak, dört bir yana.”Geçen otuz bes yili tek cümlede özetler anlatici: “Hiçbir sey degismedi.” Darbeler, kirimlar, idamlar, katliamlarla dolu nafile geçirilmis bir otuz bes yil…Ahmet OktayYakin dönem Türkiye siyasetinin tartisildigi sanat eserleri arasinda, en temel metinlerin basinda gelen Saz Caz Dügün Varyete, ilk basiminin üzerinden geçen otuz yilin ardindan, içerdigi tespitlerle ne kadar saglam temeller üzerine kuruldugunu okuyucularina bir kez daha hatirlatiyor.