20. yüzyilda görsel sanatlarin kuramlarina dair kapsamli bir derleme olan Sanat ve Kuram, sanatçilarin yani sira elestirmenlerin, filozoflarin ve politikacilarin da metinlerini içeriyor. Eserin amaci, sanat arastirmacisina ve konuya ilgi duyan okurlara, bütün halinde bir düsüncenin, “modern” düsüncenin tarihini ve gelisimini belgeleyecek olan metinlerin özlü ve temsil niteliginde bir derlemesini sunmaktir.Kronolojik olarak ilerleyen eser, sembolizmin mirasindan postmodernizme dek sanat alaninda yasanan tartismalari sekiz ana kisimda ele aliyor. Her bir kisim, ilgili dönem sirasinda uygulamada yasanan baslica gelismeleri ve kuramsal kaygilarin ana hatlarini, çagdas dünyada etkin politik ve ekonomik güçlerle etkilesimleri baglaminda degerlendirmeyi hedefleyen birer denemeyle açiliyor. Ayrica, derlemeye alinan 371 metnin her biri, söz konusu metnin özgün nesrine iliskin bilgiler veren, çagdasi olay ve çekismelerle baglantilarina dikkat çeken kisa birer girisle sunuluyor. Bu, derlemede yer alan belli bir metnin müstakil olarak, özgül bir tartismanin seyrinde bir asama ya da genis bir tarihsel dönem içinde ortaya çikan daha büyük egilimler/kaygilar bütününün muhtemel bir örnegi olarak okunabilmesine imkan sagliyor.Sanat ve Kuram’i okurken, sanatin kendisini akla getirmek gerekir; bu ise, sadece resimlerin konularini hatirlamayi degil, nesne ve yüzeylerin ayirt edici özelliklerini tanimayi da gerektirir. Bu antoloji en çok da, onu sadece sanat tarihi incelemesi için bir kaynak olarak degil, ayni zamanda modern sanatin birinci elden deneyimine eslik eden bir sey olarak gören okurlara yararli olacaktir.