Ülkemizde Avrasya'da Samanlar adli çalismasi ile tanidigimiz Mihály Hoppál, Samanlar ve Semboller'de tarihöncesine ait "kaya resimleri" ile Samanizm arasindaki iliskiyi mercek altina aliyor.Kaya resimlerinde tasvir edilen imgeleri gözünün önünde canlandirabilmek için bir saman ne türden bilinçdisi süreçler yasamaliydi ve bu süreçleri deneyimlemenin yollari nelerdi? Kaya resimleri bize tarihöncesi topluluklarin kültürleri ve insanligin kadim ortak hafizasi hakkinda ne söyler? Çin'den Amerika'ya, Avrupa'dan Orta Asya'ya bütün kaya resimlerini ve samanlik pratiklerini bir araya getirip açiklayacak tek bir büyük kuram olusturulabilir mi? Samanlar ve Semboller hem kadim kaya resmini yorumlama biçimleri hem de bu konu hakkindaki genis literatür üzerine degerli bir kilavuz kitap. (Tanitim Bülteninden)