Küresel çapta yaşanan ekonomik kriz, pandemi, iklim değişikliği,
terör gibi her türlü olumsuz durum, kırılgan ve hassas bir yapıya
sahip olan turizm sektörünü derinden etkilemektedir. Sektörde
faaliyet gösteren işletmelerin krizle mücadelelerinde
kullandıkları en önemli güç, teknolojidir. Günümüzde yaşanan
salgın hastalık gibi insanların birbirleriyle temasını engelleyici
durumlarda bile hizmet sektöründeki işletmelerin teknolojik
gelişmeler sayesinde faaliyetlerine devam ettiği görülmektedir.
Bu bağlamda teknolojinin, turizm sektörünün ve özellikle
sektörde önemli bir paya sahip olan otel işletmelerinin
hizmetlerine devam edebilmesinde inisiyatiften öte bir
zorunluluk olduğunu söylemek mümkündür.
Otel İşletmelerinde Teknolojik Liderlik kitabı üç bölümden
oluşmaktadır. İlk bölümde otel işletmelerinde kullanılan bilgi ve
temassız teknolojilere, ikinci bölümde insanların teknoloji
kullanımının açıklanmasında önemli bir teorik temel oluşturan
Teknoloji Kabul Modeline, son bölümde ise teknolojik liderlik
kavramına ve çalışanlar için liderlik özelliklerinin önemine yer
verilmektedir.