“Bir göz aglarken diger gözün güldügü görülmüs müdür?” Dünya kaç köseymis uzun uzun konusan, konustuklarini tekrareden, saplantiyla özlemlerini, evveliyatlarini anlatan Dersimliler. Küçük, siradan, kayip giden hatiralar, garezler, kibirlenmeler...Yanlisin, kahirla ufalan hayatin farkinda olan Zazalar, Kürtler, Ermeniler, Kizilbaslar... Candarmalar, pasalar, hükümetler,asiretler, metruk evler, bosalmis ovalar, inatla gelenege sarilan köylüler, atlilar, tüfengler...Gece Kelebegi yeniden kanat çirpiyor...Ilk kitabin öncesine gidiyor. Eprimis bir rüyayi pastoral ve masalsi bir üslupla, kederle resmediyor.Zor diyorsun, yazik! Hepsinin bir hikâyesi vardi. Haydar Karatas canavarcasina yazar damari olan birisi. Hayvani bir yazar, bunu olumlu anlamda söylüyorum. Yasar Kemal’de de böyle dogadan kaynaklanan bir güç vardir.Murathan Mungan...Haydar Karatas yeni dönem yazarlar arasinda kendine has sese sahip ender isimlerden…Onun cümlelerine alisanlar hep ayni tadi arar. Burhan SönmezBu derece mükemmel bir Türkçe nasil olabilir?Kaan ArslanogluHaydar Karatas, Dersim’in acili müzigini kendine özgü, soluk kesen, masalsi anlatimiyla kulaklarimiza ulastiriyor yine.Gün Zileli