Matéi Visniec, Çehov’unMartı oyununun finalinde Treplev’in intihar girişiminde başarılı olmadığını varsayıp, Martı’daki aşk üçgeninin üç karakterini Rusya’daki 1917 Devrimi döneminde karşı karşıya getirerek Çehov’a yazdığı mektupta şöyle diyor:
Etkileyici üç Çehovyen karakter, tarihe ve ütopyaya karşı...
Bu kadar ünlü üç karakterin ütopyayla karşılaşmasının anlamını kavrayabilmek için de metinlerinizin tamamını, biyografinizi ve mektuplarınızı yeniden okudum. Aslında tüm sanatçıların birer ütopik mesaj taşıyıcısı olduğunu anladım. Nina oyuncudur; Treplev ve Trigorin, ikisi de yazar ve Nina’ya âşıktırlar. Oysa aşkın kendisi de bir ütopya biçimidir. Tarihin ütopyasıyla üçlü bir aşk üst üste geldiğinde de ortaya Nina çıkıyor.
1 Kadın, 2 Erkek