Çocuklar sürekli bir gelisim ve degisim içindedirler. Biz egitimciler ve anne babalar, okul ve ev ortamlarinda onlarin çok degisik alanlardaki kisisel, sosyal, duygusal ve akademik gelisimlerini desteklemek için birincil role sahip kisileriz. Çocuklarla etkilesimleri en yogun olan kisiler olarak, onlarin akademik becerileri kadar kisisel ve sosyal becerilerini de gelistirmek temel amacimiz olmalidir. Çocuklarimiz bir sosyal beceriyi çesitli nedenlerle ögrenememis olabilirler. Bunlardan biri, çocugun bir beceriyi, davranisi göstermekten korkmasi veya kaygi duyarak yapmamasi olabilir. Diger bir neden ise çocugun o beceriyi ögrenmek için yetirince firsata sahip olamamasi olabilir. Çocuklarin bu becerileri gelistirebilmeleri için onlari yeterince bilgilendirelim, okul ve ev ortamlarini bu becerilerin denenip gelistirilebilecegi ortamlar olarak degerlendirelim.(Arka Kapak)