Allâh’a îman ve tevhit ilmi karsısında niçin inanan insanlar farklı düsünce ve kanâatlara sâhiptir?
Okuyucu Fusûsu’l-hikem’in ifâdeleri içinde, Cenâb-ı Hakk’ın akılları birbirinden farklı yarattığını,
iki varlığa aynı sekilde ve bir varlığa da iki defa üst üste aynı tecellîde bulunmadığını, tecellîde,
yaratışta tekrar olmadığını öğrendikten sonra, insanların Cenâb-ı Hakk’a dâir tasavvur ve
zanlarının birbirinden farklı olduğu, yâni her bir müminin kendi zannınca bir Hakk’a inandığı,
yâni “ilâh-ı mu’tekad”larının farklı olmasının tabiî olduğu, sonsuz olan Hakk’ı sınırlı olan akıl ve
kalplerin ihâta edemeyeceği düsüncesine ulaşacak ve Hakk’a îmânını tekrar tekrar
yenileyecektir.