17. yüzyilda Hollanda, ticarette elde ettigi basarilarla büyük bir ekonomik güce sahip olur. “Altin Çag” olarak adlandirilan bu dönemde ülke, Avrupa’da okur-yazar oraninin ve sanat üretiminin en yüksek oldugu yerdir: Yilda 70 bin resim üretilmektedir ve tablolar basli basina bir mübadele aracina dönüsmüstür. Sanatin hâlâ büyük ölçüde aristokrasinin himayesinde ve aristokrasi için üretildigi diger Bati ülkelerinin aksine, Hollanda’da sanat artik yeni serpilen tüccar orta sinif için üretilir; himaye sisteminin yerini ticari “sanat piyasasi”, hamilerin yerini ise sanat simsarlari alir. Michael North bu kitabinda Hollanda Altin Çagi’nin ekonomik vetoplumsal yapisini ve ticarilesmenin sanat alani üzerindeki etkilerini arastiriyor. Dönemin özel ve kamusal sanat koleksiyonlarinianaliz ederek, sanat eserlerinin Hollanda toplumunda nasil bir islev gördügünü gözler önüne seriyor. Sergileri, eser satislarini,müzayedeleri ve koleksiyonculuk pratiklerini inceleyerek bu dönem Hollanda sanatinin (ve Bati sanat piyasasinin) ekonomik ve toplumsal tarihini ortaya koyuyor. Hollanda Altin Çagi’nda Sanat ve Ticaret sanat tarihi kadar sanat sosyolojisinin de kilavuzlarindan biridir. Johannes Vermeer, Inci Küpeli Kiz, 1665.