Celali Isyanlari’nin ünlü eskiya reisi Abdülhalim Karayazici’nin Ordu’sunu gerekli hayvan yemini saglamak için köyleri yagmalarken kullandigi söz bir tür esitlikçi zorbaligin isaretiydi. “Atlarin arpa parasi“ diye halktan zorla toplanan yaygin vergi aginin, daha dogrusu haracin adiydi: “her sakaldan bir kil“ Küresellesme olgusunun iyice öne çikardigi Mafia’lasma, tüm dünyanin en önemli sosyal sorunu halini geldi. Peki Türkiye açisindan durum ne? Türkiye bu küresel anlamda yasal / yasadisi düzenin neresinde? Ve buraya hangi tarihsel asamalardan geçerek geldi? Murat Çulcu, gazeteciligin verdigi arastirmaci kimlikle genis bir tarihsel tarama , ayrintili, titiz bir incelemeyle bu sorulara yanit veriyor. Bugüne yol açan dünü çok boyutlu bir yaklasimla irdeliyor. Çulcu, Mafia olgusunu “merkezi otoriteye karsi yerel güç odaklarinin dirinisi“ olarak tanimliyor. Bu saptamadan hareket eden yazar, yerel güç odaklarinin yapilanmasini “beylikler döneminden“ baslayarak günümüzdeki iktidar yapilanmalarina kadar getiriyor. Yerel genis ailelerin olusumundaki Mafios izleri gün isigina çikariyor. Ritüel akrabaligin Mafios esaslarini ve amaçlarini dikkati çekiyor. Yerel güç odaklarinin adeta enerji kaynagi olan “çifte hukuk anlayisinin“ zeminindeki dinsel motifleri analiz ediyor. (Arka Kapak)