Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, yaşamını Singapur’da sürdüren fotoğraf sanatçılarının özgün bakış açılarıyla, ülkedeki gündelik hayatın “sıradan” kabul edilen manzaralarını izleyicilere sunuyor. Sergi, yaşadıkları ülkenin meselelerini konu edinen fotoğrafçıların bir araya geldiği PLATFORM adlı oluşumun iki yıllık ortak çalışmasının sonucunda ortaya çıktı. Derinlikli bir araştırma niteliği taşıyan Görünenin Ardındaki Singapur sergisi, ülkenin bilinmeyen yüzünü, yerelden bir bakışla görünür hale getiriyor.
Sergide yer alan eserlerin çoğu, genellikle toplumun belkemiğini oluşturan, çeperde yaşayan insanları konu alıyor. Ayrıca toplu konutlar, fabrikalar, metro istasyonları, açık hava yemek kompleksleri ve sebze halleri gibi gündelik hayatın sürdüğü yerleri görselleştiriyor. Bu yalın imgeler, steril ve sıradan ortamlardaki dokunaklı ama aynı zamanda saklı neşeyi açığa çıkarıyor. Aynı zamanda, genç neslin gözünden, kendi kültürlerini ve kimliklerini nasıl muhafaza ettiklerini görmek mümkün oluyor.
Sergi kataloğu, serginin küratörü TAY Kay Chin’in yanı sıra Yu-Mei BALASINGAMCHOW, TAN Kay Ngee ve Justin ZHUANG’ın makalelerini içeriyor.
Sergide yer alan sanatçılar: zinkie aw, amrita chandradas, sam chin & samuel he, chow chee yong, john clang, chua chin hon, ernest goh, philip ho, koh yee chao, edwin koo, lim weixiang, bob lee, sean lee, nicky loh, graciela magnoni, nadir mehadji, joseph nair, deanna ng, dara ong, ore huiying, sim chi yin, darren soh, tay kay chin, matthew teo, tham kok leong, ung ruey loon, patrick van dam, wee teck hian, tom white, bernice wong, shyue woon, vanissa yunibandhu ve robert zhao renhui
Singapore unseen exhibition brings together “ordinary” scenes from the daily life in singapore through unique viewpoints of photographers living in the country. Curated by photographer kay chin tay, the exhibition is the outcome of a two-year collaboration by platform- a photography collective to promote photojournalism and documentary work in singapore. This exhibition is an in-depth study into the nation's rather unknown face solely visible from a local perspective.
In the works selected, the photographers dealt with everyday places like public housing estates, factories, mass rapid transit stations, hawker centres (local food centres) and wet markets. The images uncover delight in the otherwise sterile and banal environment. It is also rather revealing through the eyes of the younger generation how the previous generation have persevered in what seemed like their destined roles as anchors for a more stable society.
Exhibition catalogue includes articles by the curator tay kay chin, as well as yu-mei balasingamchow, tan kay ngee ve justin zhuang.