Fotoğrafın temel amacını, onun değişimi dile getirmesiyle açıklayabiliriz. Yani, değişim içinde bulunan yaşamın an'lık yansımalarını ele geçirmesiyle... Görüntüler simgeleştirdikleri şeyleri aynı zamanda anlatırlar da... Çünkü fotoğraf olguları değiştirmekte ve bu değişimi kalıcı belgelere dönüştürerek gerçeği güvenilmez yapmaktadır. Bu nedenle fotoğrafı hem yeni bir sanat, hem de tüm çağdaş iletişim kanallarına açık bir alışveriş biçimi gibi görebiliriz. Çünkü fotoğraf ritm açısından şiirle, içerik özellikleriyle öykü, görsellik karakteristiği açısından resim sanatı, gerçeklik nitelikleriyle sinema, katılımcı boyutuyla tiyatro ve paylaşım özellikleriyle herkesle bir yakınlık içinde bulunmaktadır.
Günümüzde tüm sanat dalları, fotoğrafın sanatsal yaratıcılığa olanak veren özgürlüğü ve eylemci karakterini göz önüne almadan, ondan oburca yararlanmayı kazanılmış bir hak gibi görmektedirler. Bunun başlıca nedeni fotoğrafın bugün katlanarak büyüyen biçim ve içerik dilinin giderek herşeye hakim olmasıdır. Fotoğrafın fotoğrafçıyı da aşan bir mecraya ulaştığını göz önüne aldığımızda, günümüzde fotoğrafı yeni bir görsel inanç yolu olarak görmek pek yanlış olmayacaktır.
Görüntü Büyücüsü, Görüntüler evreninin iki karşıt kutbunu, yani fotoğrafçı ve fotoğrafı ele alarak görüntünün iki önemli dinamiğini irdelemekte, okuyucuya yaşam, sanat ve fotoğraf sanatının varlık nedenleri hakkında yol gösterici bir takım açılımlar sunmaktadır.