Her film (ve sinema kurami) ideal bir izleyici öngörür ve bu izleyicinin zihni ve bedeni ile beyazperde arasinda bir iliski tahayyül eder. Sinema ve izleyicisi arasindaki bu iliski nasil kurulur? Sinema arastirmalarinin öncü isimlerinden Thomas Elsaesser ile Malte Hagener, sinema kuraminin bu can alici sorusuna yanit ariyorlar.Izleyici ile beyazperde arasinda yedi farkli etkilesim durumundan hareket eden Elsaesser ve Hagener, 1920’lerden günümüze sinema kuraminin önemli asamalarina odaklaniyorlar. Ünlü bir filmden seçilen bir sahneyle açilan her bölümde, okuyucuya önce temel kavramlar tanitiliyor, daha sonra belirli bir sinema kuramiyla iliskili düsünce akimlari ve kuramcilar degerlendiriliyor. Pek çok filmden seçilen örnekler, kuramsal kavramlari anlamak için birer anahtar islevi görüyor.Kitabin film kuramina iliskin olarak ortaya koydugu temel öncül ?film ve sinemanin beden ve duyularla iliskisi? dünyayi yeni bir biçimde anlayabilmenin disinda, varolusun yeni bir yordamini sunmakta, böylelikle de film kuramindan yeni bir epistemolojinin yani sira yeni bir ontoloji de talep etmektedir.