Süreli çocuk yayınları, Türkiye eğitim tarihi, edebiyat tarihi, toplumsal ve siyasal tarihi gibi alanlar için önem arz etmektedir. Çünkü süreli yayın sayfalarında; çocukta sanat ve estetik zevkin gelişmesi, çocuğa dini, milli ve tarihi değerlerin nasıl sunulduğu, çocukların kişiliklerinin şekillenmesine, örgün ve yaygın eğitimlerine hangi noktalarda nasıl destek verildiği gibi pek çok konu saklıdır. Bir çocuğun biyolojik, fizyolojik, psikolojik, sosyolojik gelişimi göz önünde bulundurularak iyi yetişmesi için sunulan yazılı ve görsel ürünlerin bulunduğu kaynaklardan olan süreli çocuk yayınları; eğitim, edebiyat, hukuk, basın, tarih, psikoloji ve sosyoloji gibi pek çok bilim dalını ilgilendiren boyutlarıyla incelenmeden Türkiye’de çocukluğun tarihi bütün boyutlarıyla ortaya konulamaz.
Türkiye’de çocuk eğitimi, edebiyatı, hukuku, psikolojisi gibi alanlardaki çalışmaların gelişim tarihi üzerine yapılan incelemelerin yetersizliği dikkat çekmektedir. Bu alanlardan biri de çocuklar için çıkmış süreli yayınlar üzerine kapsayıcı, bütünlüklü ve ayrıntılı incelemelerin azlığıdır. Eski harfli süreli çocuk yayınları ile ilgili genel incelemeler, İsmet Kür ve Cüneyt Okay’ın yaptığı çalışmalarla sınırlı kalmıştır. Elinizdeki bu çalışma, Tanzimat döneminden (1839-1876) harf inkılâbına (1928) kadar çıkmış 41 genel süreli çocuk yayınını aynı ölçütlere göre tanıtmak, incelemek ve alana katkı sunmak maksadıyla hazırlanmıştır.