(...) Alper Akçam, zengin yazinsal çabasini, elestirel okuma kültürümüzün yetkinlesmesine yönlendirerek, Orhan Kemal gibi edebiyatimizin her döneminde tarihsel bir izdüsümle güncel olabilmeyi yansitma yetkinligine sahip ustasini, yazinsalligini var eden dil üzerinden irdeliyor. Ünlü dilbilimci V.Nikolayeviç Volosinov'un kavramsallastirdigi diyalojik perspektif yöntemi ve onun da dahil oldugu Kültürbilimci Bahtin'in çikarimlarindan yola çikarak Orhan Kemal'i sadece bir roman yazari, senarist veya öykücü olarak degil; bütün bu yazinsal çabalarinin bilesiminde kültür insani portresi olarak görmemiz gerekliginden hareketle yapitlarindaki gizil gücü anlamamiza katkida bulunuyor. Bu çaba, kültür dünyamiza çeyrek yüzyildan daha fazla bir zamandir egemen kilinmis zihinsel ataletin kirilmasina da katkidir. Hayati ile sanati arasinda sentetik hiçbir baga izin vermeyip; anlaticisiyla kahraman ve karakterleri ayni düzlemde tutma adaletiyle edebiyatimizda egemen olanin degil estetik olanin, tutuk ve kekeme olanin degil çogul söylem zenginliginde konusabilenin imkanlarini yaratmis bir yazarin olustugu ama ayni zamanda da olusturdugu kültürel perspektifi kavramamiza katkida bulunuyor.(Tanitim Bülteninden)