Kitap sayesinde öğretmen ve öğrenciler, çoklu ortam araçlarını kullanarak kendi dijital hikâyelerini kolayca oluşturup paylaşabilirler.Haydi dijital hikâyelerimizi oluşturmaya başlayalım!
Hikâyelerin nasıl yazıldığını öğrenelim, kendi hikâyemizi yazalım.
Hikâyemizin tasarımını, görsellerini oluşturalım.
PDF formatında kitaplarımızı oluşturalım.
Videoya dönüştürelim, ses ekleyelim. Youtube’da yayınlayalım.
Geleceğin yazarları içlerindeki yetenekleri ortaya çıkarmak için bekliyor!
Bu kitapta, hayalini kurduğumuz hikâyemizi Scratch ile görseller oluşturarak video haline getireceğiz. İstersek hikâyelerimizi kendimiz veya arkadaşlarımızla bir ekip olarak seslendirerek çok daha eğlenceli dijital hikâyeler ortaya çıkarabiliriz.
Dijital hikâyeler oluşturarak birçok kazanım elde edecek, eğitici ve eğlenceli vakit geçireceğiz.
Kitap, disiplinler arası çalışmaya da katkı sağlayarak aynı zamanda STEM etkinliklerini de destekleyecektir. Çalışma sonucunda yaratıcı düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve takım çalışması becerilerinin gelişmesine katkı sağlanmış olacaktır. İlk video edit mantığı da böylece öğrenilmiş olacaktır.
İçindekiler:
Dijital Hikâyemizi Tasarlayalım: Hikâye oluştururken nelere dikkat etmeliyiz öğrenelim, hikâyemizi yazalım.
Görsellerimizi Oluşturalım.Scratch ile görsel tasarımımızı yapalım: Tasarıma karakter, arkaplan ekleyelim, konuşma balonlarını yazalım ve kodlayalım. JPEG ve PDF dosyalarını oluşturalım.
Video Oluşturalım: Hazırladığımız görsellerden video oluşturalım, ses ekleyelim, kaydedelim.
Yayınlayalım: Youtube’a giriş yapalım, kanal ayarlarımızı tamamlayalım ve yayınlayalım.
9 Yaş ve Üzeri Tüm Öğrencilerin, Öğretmenlerin ve Velilerinin Faydalanabileceği Kaynak Kitap
Avcı Ufuk Yılmaz, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenliğinden mezun olup şu anda Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde yüksek lisans yapmaktadır. Halen eğitim kurumlarında BT öğretmenliği yapmakta olan Yılmaz, bununla beraber farklı projelerde yer almaya, Udemy'de eğitim vermeye devam etmektedir.