Günümüzün degisen dünyasinda müzecilik ve müzeler de degismektedir. Müze biliminde en önemli degisim koleksiyonun önemini yitirmesi ziyaretçinin öne çikmasidir. Bu baglamda müzelerde ziyaretçi arastirmalari yapilmasi kaçinilmaz olmustur. Müzecilik uygulamalarinda en önemli yenilik bütün dünyada çocuk müzelerinin yayginlasmasidir. Müzelerde egitim yerini gitgide ögrenmeye birakmaktadir artik müze egitiminden degil müzede ögrenmeden söz edilmektedir. Çocuklarin ailelerin yaslilarin müzede neler yasadigini neler ögrendigini nasil ögrendigini arastirmak ve bulgulari uygulamalarda kullanmak söz konusudur. Önemli bir konu da müzelerin toplum hizmetleridir. Müzelerin toplumun yalniz egitsel ve kültürel degil ekonomik kalkinmasina da katkida bulunabilecegi yaygin olarak kabul edilmektedir.Prof. Dr. Bekir Onurun bu kitabi hem çagdas müzecilikteki gelismeleri hem de müzelerdeki egitim ögrenme ve çocuk gelisimi etkinliklerini incelemektedir. Kitabin en önemli özelligi ele aldigi bütün konularin kuramsal temellerini de incelemesi arastirma ve uygulama projelerini gözden geçirmesidir. Dolayisiyla bu eser hem müzeciler hem müze egitimcileri hem de çocuk gelisimcileri için temel bir basvuru kitabi niteligindedir