Çin resim sanatinin amaci, “doganin kendisinden daha gerçek olan“ (Tsung Ping) bir mikrokosmos yaratmak diye tanimlanir. Evren’i aydinlatan dirimsel esinlere ulasmak ancak bu yolla olanaklidir. Gene bu yolla ressam, nesnelerin iç yapilarini kavramaya ve onlarin kendi aralarinda sürdürdükleri bagintilari saptamaya çalisir. Iste resimdeki çizginin önemi de bundan kaynaklanmaktadir. Çizginin bu gücü açiga vurmasi ise, onun Bosluk içinde biçimlenmesiyle olanaklidir. “Evren’de oldugu gibi, resimde de Bosluk olmasaydi, esinler devinim içinde olamazlardi; Yin ve Yang da etkisini ortaya çikaramazdi.“ Su halde, resim yüzeyi üzerinde yer alan görsel elemanlarla çizgi arasinda Bosluk kavramini olusturmak gerekmektedir. Çin resmiyle ilgili bütün öteki kavramlarin, kendilerinden beklenen islevleri yerine getirmeleri de bu Bosluk içinde yer almalariyla olanakli olacaktir. Elinizdeki kitapta François Cheng, kendi aralarinda bir sistem olusturan bu kavramlari ilk kez göstergebilimsel bir yaklasimla incelemektedir. Ayrica, bu amacina bagli kalarak, genis bir kaynak ve resim taramasina girismekte, ressam Shih-t’ao üzerine ise özel bir çalisma gerçeklestirmektedir.(Arka Kapak)