Düsünmeye önem verir, ezberi vurgulamazsak; esasen ilgiyi arttirirsak, egitimin potansiyeli ne olur? Beyinlerimizin en önemli kullanimi olan düsünmenin, egitimin ana görüsünü nasil belirledigini inceleyelim. Karsilastigimiz sosyal ve teknik sorunlari çözmek için daha fazla düsünmek gerekmektedir, ancak irk ayrimciligi sorununu çözmeden insani Ay’a gönderdik gibi görünmektedir. Sosyal sorunlarin çözümüne götüren düsünce tarzi zor olmasina ragmen, teknik sorunlarin çözümüne götüren düsünce tarzindan daha az ögretilmektedir. Okullarda toplumsal sorumluluk ögretilen, yasam kosullarinda hem kisisel hem de toplumsal sorunlari çözmekte birbirlerine yardim etmeyi ögrenen çocuklar, toplumun büyük sorunlarini çözmeye yardim etmekte ya da en azindan bunlarla ugrasmakta daha iyi olurlar. Egitim sisteminde daha çok ögrencinin birbirleriyle ilgilenmesini saglamaliyiz, bu onlar için yeterince önemli gibi gözükmektedir; böylece düsünmeyi, sorunlari çözmeyi ve toplumsal olarak sorumluluk sahibi olmayi ögrenmeye çalisacaklardir.