Çagdas egitim anlayisi, çocuk ve gençlerin potansiyellerini ancak kendilerini güvende hissedebildikleri egitsel ortamlarda gerçeklestirebileceklerini vurgulamaktadir. Çocuklarin okulda kendilerini güvende ve huzurlu hissetmesi, akademik güdülenmeden psikolojik sagliga kadar birçok önemli meseleyi etkilemektedir. Arastirmalar okul zorbaliginin çocuklarin okula katilimini azalttigina, okuldan kaçma gibi problem davranislar göstermelerine neden olduguna, fiziksel ve psikolojik sagliklarini olumsuz etkiledigine vurgu yapmaktadir. Okul zorbaliginin sonuçlarinin yalnizca okul yasamiyla sinirli kalmamasi, okul zorbaligi sorunun tüm yönleriyle ayrintili bir biçimde ele alinmasini gerekli kilmaktadir. Günümüzde zorbaligin yalnizca okulla sinirli kalmayip sanal ortama tasindigi görülmektedir.Siber zorbalikla okul zorbaliginin iliskili olmasi ve çocuklar üzerinde benzer etkilere sahip olmasi, bu iki zorbalik türünün birlikte ele alinmasini gerekli kilmistir. Bu kitapta bu iki zorbalik türünün tanimi, yayginligi, nedenleri, sonuçlari, aralarindaki benzerlikler, farkliliklar ve çözüm önerileri islenmistir.Kitabin sundugu kuramsal çerçevenin, zorbalik ve siber zorbalikla ilgili arastirma yapmak isteyen akademisyenlerin bakis açisini genisletmesi, okul zorbaligi ve siber zorbalikla ilgili önleme programlarinin gelistirilmesi noktasinda akademisyenlere ve uygulayicilara rehberlik etmesi, okulda karsilastiklari zorbalik ve siber zorbalik olaylarinin dinamiklerini anlama ve çözme konusunda egitimciler ile ailelere yardimci olmasi amaçlanmistir.