Bu kitap, popüler sinemanin dört türünü kapsiyor... Komedi, Western, Melodram ve Korku. Uzun zamana yayilan arastirmanin, düsünmenin, tartismanin, birikimin bir ürünü Popüler Sinema'nin Mitolojisi. Sayisiz yazili kaynak ve film eslik etti bu sürece. Açik ki imgelerden ve göstergelerden kurulu bir dünyanin, hayatin gerçeklikleriyle ilintilerinin çözümlenmesi ve yeniden okunmasi entelektüel derinligi, analitik kaygilari gerektiriyor. Çok-düzlemli, çok-disiplinli bir yolculuk oldugu kadar, hep eksik kalan, tarihsel zemini de insa eden bir çaba bu. Insanin içine aldigi öykülerin, agirladigi kahramanlarin kodlarini açiga çikaran, bozan, hakkini teslim eden sorulari isaret ediyor. Elestirel pencereler sunuyor. Bu çalisma, Frankfurt Okulu Toplum Teorisinin ve Estetiginin belirledigi alandan hareketle ortaya çikti. Postmodernin rüzgârina kapilmadan ilerledi. Sinemanin meta özelligi ve özneyle kurdugu iliskinin niteligi arasindaki gerilime yönelen soldan bir bakis açisi olarak kendini tamamladi.(Tanitim Bülteninden)