Kültürel özcülük ve milliyetçilikten uzak baska bir edebiyat tarihi anlayisi yaratmak mümkün mü? Mignon bu sorudan yola çikarak, karsilastirmali edebiyat ve Türk edebiyati tarihi çalismalarinda ismine yalnizca dipnotlarda rastlanan edebiyatçi ve düsünürleri ana metne tasiyor; bunu yaparken de edebiyat tarihi konusunda simdiye kadar tartisilmadan kabul görmüs bazi görüsleri sorguluyor. Okurlar bu kitapta yalnizca Ercüment Behzad Lav ve Baha Tevfik gibi isimlerle degil, Garbis Fikri, Hovsep Vartanyan ve Avram Naum’un da yer aldigi bir edebiyat tarihi ve arastirmaciligi anlayisiyla karsilasacaklar. Bu yaklasim elbette Yahya Kemal, Nâzim Hikmet ve Behçet Necatigil gibi modern Türk edebiyatinin önde gelen isimlerini de göz ardi etmeyecek, hatta cografi ve politik sinirlari da asarak Yehuda Amihay ve Nizar Kabbani’ye kadar ulasacak. Kitapta yer alan inceleme, deneme ve elestiriler yalnizca Tanzimat sonrasi edebiyata yeni arastirma alanlari önermekle kalmayacak, ayni zamanda bu alanda kabul görmüs “dogru”lari da yeniden tartismaya açacak. Konuyla ilgilenenlere yeni ufuklar açacak olan Ana Metne Tasinan Dipnotlar, ögrenciler içinse önemli bir kaynak niteliginde.